Lesdagen - Reisverslag uit Pondang, Indonesië van irisopreis98 - WaarBenJij.nu Lesdagen - Reisverslag uit Pondang, Indonesië van irisopreis98 - WaarBenJij.nu

Lesdagen

Blijf op de hoogte en volg

06 Februari 2016 | Indonesië, Pondang

Eerste lesdag

Wat een dag. Gila, zeggen we hier. Dat betekend gek. Een Gila dag.

Els en ik kwamen in het leslokaal en er waren denk ik een stuk of 6 kinderen al binnen. Zij vonden het heel gek, de Bule's gingen lesgeven! Fluisterend zaten ze daar met z'n alle in het hoekje van het lokaal. Druppelend kwamen de andere kinderen ook binnen.

We begonnen vervolgens met een namen spel. Dan moet je je naam zeggen en een beweging maken. De hele klas doet dat vervolgens na. Het was wel leuk voor ons om te zien dat de eerste 5 meiden echt precies dezelfde beweging maakten bij het zeggen van hun naam. Daarna ging het steeds beter. Toen gingen we verder op vertrouwensoefeningen en leiden en volgen. De eerste opdracht gaat als volgt: er is 1 iemand die voor de hele groep staat, die zijn/haar hand opsteekt en wanneer die persoon z'n hand beweegt, de hele groep moet die hand dan gaan volgen. Een meisje kreeg de leiding over de groep.

Ik heb m'n ogen uitgekeken. Wauw. Met hoeveel inzet en concentratie die kinderen deze opdrachten doen.

Inmiddels heb ik al meerdere lessen gegeven. De kinderen zijn zo enorm enthousiast! In de 2e les hadden we enorm veel tijd over (omdat we door die opdrachten heen vliegen) en wat een heel mooi moment was dat ik een presentatie ging geven over het bereiken van je doel. (Toekomstbeeld, werk, etc)

Tijdens de presentatie vertelde ik over hoe belangrijk een aantal dingen zijn:
- Eerste indruk van jezelf naar anderen
- Je school en opleiding
- Je eigen "verkoperspraatje" en hoe je die kan doen
- Hoe je een netwerk kan bouwen
- Representatief eruit zien, wanneer je op gesprek of dergelijke dingen gaat

Enzovoort, enzovoort.

De kinderen konden hier niet genoeg van krijgen. Soms was het was lastig qua communicatie, omdat ze niet heel goed Engels spreken. Maar ik merkte dat ik dat kon oplossen doormiddel van vragen stellen, zodat zij konden antwoorden met yes or no.

Heel grappig: na de les kwamen mijn leerlingen naar mij toe met de vraag: "Miss, can we take a selfie?"
Dus ik dacht, nou een paar selfies zijn leuk. (.....)
100 schoolkinderen en 140 selfies verder, kreeg ik er toch een beetje genoeg van haha.

De meiden hebben ook een talent voor zingen. Daar heb ik in het vrijkeuze uur ook flink gebruik van gemaakt! We zongen het liedje flashlight van Jessie J. Als ik op deze site video's kan uploaden laat ik het jullie zien!!

Verder maak ik hier prachtige dingen mee. De mensen hier zijn zo blij. Zolang ze iets te eten hebben en fijne mensen om elkaar heen zijn ze gelukkig. En dat is prachtig om te zien. Die enorme tevredenheid met zulke kleine dingen, een mooi leermoment.

Ook op sociaal gebied gaan we als echt goed! Wij zijn een mega fijne groep en we kunnen alles met elkaar delen. Ook maken we bijna elke avond een kampvuur met Novan en Gary. Novan en Gary zijn 2 jongens die we hier hebben ontmoet. Gary rijd voor stichting Amurang ons de hele tijd heen en weer. Het is echt een skat. Ook als we een uitje maken is hij een soort van onze bodyguard. Hij let altijd op ons! Heel erg fijn om zo iemand bij je te hebben, want iedereen hier wil met ons op de foto.

Verder is het lastig te omschrijven hoe het er hier uit ziet. Maar ik hoop dat de foto's veel kunnen zeggen!

Liefs, Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Pondang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2016

tondano

19 Februari 2016

storytellingverhaal

12 Februari 2016

Eerste keer in Tondano

07 Februari 2016

foto's

06 Februari 2016

Lesdagen

Actief sinds 31 Jan. 2016
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 3082

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: