Eerste keer in Tondano - Reisverslag uit Pondang, Indonesië van irisopreis98 - WaarBenJij.nu Eerste keer in Tondano - Reisverslag uit Pondang, Indonesië van irisopreis98 - WaarBenJij.nu

Eerste keer in Tondano

12 Februari 2016 | Indonesië, Pondang

Eerste keer in Tondano (vorige week)

We gingen vroeg in de ochtend naar tondano. (in de auto samen met Gary.)

Wij hadden een afspraak met Pastor Jacob Adilang van het asrama (weeshuis) in Tondano. De laatste 2 weken gaan ik, Els, Samira en Maurise daar ook heen om les te geven, maar dat weten die kinderen daar nog niet, dus dat was een verrassing voor ze.

Eenmaal aangekomen daar, werden wij hartverwarmend onthaald.
De kinderen begonnen te vertellen dat ze het zo vervelend vonden dat we geen les kwamen geven dit seizoen. Daarna zongen ze een prachtig lied over hun dromen. Heel ontroerend.

Ik en Els zijn toen naar voren gestapt om te vertellen dat we wel komen lesgeven en ze konden het eerst niet echt geloven. Toen het na een paar seconde een beetje aan het inzinken was, snapte ze het! En blij dat ze waren!
Fantastisch!

Toen hebben we een rondleiding gehad door het weeshuis heen en daar zit ook een basisschool. Die klaslokaaltjes zien er zo enorm leuk uit. Heel veel kleuren, roze tafeltjes en een potje met bloemen erop.

We voelden ons allemaal meteen op ons gemak in Tondano. Ook omdat Pastor Jacob ons meteen heel leuk aansprak en grapjes met ons maakte. Wij kijken er enorm naar uit om daar nog 2 weken te verblijven!