aankomst Indonesië - Reisverslag uit Pondang, Indonesië van irisopreis98 - WaarBenJij.nu aankomst Indonesië - Reisverslag uit Pondang, Indonesië van irisopreis98 - WaarBenJij.nu

aankomst Indonesië

01 Februari 2016 | Indonesië, Pondang

Lieve allemaal, welkom op mijn blog!

Dag 1:
Afgelopen zaterdag zijn we aangekomen in Amurang. De tocht naar ons huisje was prachtig. Ik, Eefje, Samira en Maurise zaten bij elkaar in de auto. We werden gereden door Stefanus. Hij is onze chauffeur en een soort van bodyguard. Onderweg zagen we van alles. Mensen die met z'n vieren op een scooter zaten bijvoorbeeld. Kindjes voorop, zonder helm, baby in de arm. Heel indrukwekkend. Maar ook mensen die ons zagen in de auto en keihard "BULEH!" gaan roepen. (Buleh betekend blanke.)

Kinderen van een jaar of 13, die gaan zwaaien en kushandjes geven. Wanneer je dat terug doet, giechelen ze en kijken ze beschaamd weg. Heel bijzonder.

Eenmaal aangekomen in ons verblijf gingen we al snel op pad naar de plaatselijke supermarkt. Daar hebben we wat boodschapjes gedaan en een simkaart geregeld. Maar wat er nu gebeurde, iedereen wilde met mij op de foto. Sommige ouders drukten zelfs hun kind in m'n armen. Niet dat ik dat erg vond natuurlijk, want die kindjes zijn hartstikke schattig. Maar wel apart. Ook zijn we nog even gestopt bij de school, om te kijken bij de lokalen enzo, hartstikke leuk.

• 02 Februari 2016 - 21:40

Myriam Stenvers:

Gaaf Iris!! Heel veel plezier daar!!